آموزش پرورش بلدرچین | پرورش بلدرچین

آموزش پرورش بلدرچین | پرورش بلدرچین

آموزش کامل پرورش بلدرچین ، کتاب راهنمای کامل پرورش بلدرچین ،هرآنچه برای راه اندازی یک واحد پرورش بلدرچین نیازمندید
آموزش پرورش بلدرچین | پرورش بلدرچین

آموزش پرورش بلدرچین | پرورش بلدرچین

آموزش کامل پرورش بلدرچین ، کتاب راهنمای کامل پرورش بلدرچین ،هرآنچه برای راه اندازی یک واحد پرورش بلدرچین نیازمندید

3 گام اساسی پرورش بلدرچین


3گام اساسی  پرورش بلدرچین

از حدود 15 سال پیش تاکنون پرورش بلدرچین در ایران رواج یافته است. پرورش بلدرچین هم شغل و هم یک سرگرمی نشاط آور است. برخی از افراد شاغل در بخش های دیگر، به دنبال کسب درآمد بیشتر روی به پرورش بلدرچین در مقیاس کوچک آورده اند که بسیار سرگرم کننده و سودآور نیز می باشد. در مقابل برخی از شاغلین در صنعت بلدرچین را افرادی تشکیل می دهند که تنها بر روی درآمد حاصل از پرورش و فروش تخم بلدرچین و یا گوشت بلدرچین  حساب می کنند.

 

 

در هر صورت چه برای سرگرمی و چه به منظور کسب درآمد قصد پرورش بلدرچین را داشته باشید باید به یک موضوع توجه کنید. چنانچه برای پرورش بلدرچین اصول و نکاتی را رعایت نکنید کسب و کارتان با شکست مواجه می شود. در صورتی که تنها منبع درآمد خانوار از راه پرورش بلدرچین تامین شود حساسیت کار را دو چندان می کند.

پرورش بلدرچین کسب و کار سودآوری است اگر به درستی انجام شود. بی برنامه بودن و عدم اطلاعات کافی می‌تواند هزینه هنگفتی را بر پرورش دهنده تحمیل کند که در این صورت بحث سودآوری نیز دیگر معنایی ندارد. برای شروع هر کسب و کاری باید پیش زمینه هایی را فراهم کرد و قدم های محکم و حساب شده ای برداشت. برای موفقیت در پرورش بلدرچین این گام ها مطمئن بردارید.

گام اول پرورش بلدرچین: اطلاعات پایه

آیا از نحوه پرورش بلدرچین چیزی می دانید؟ در مورد هزینه های این کار اطلاعاتی دارد؟ آیا پرورش بلدرچین توجیه اقتصادی دارد؟ مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی و یا صنعتی کدام است؟ چقدر سرمایه برای شروع مورد نیاز است؟

این ها نمونه هایی از سؤالاتی است که قبل از شروع کار باید به آن پاسخ دهید. درواقع پایه هر کسب و کاری با جمع آوری اطلاعات در مورد آن شکل می گیرد. پایه های محکم و صحیح می‌تواند موفقیت و سودآوری را تضمین کند. تنها به علاقه مندی و یا جالب بودن این شغل اکتفا نکنید و در رابطه با خصوصیات سالن داری و پرورش اطلاعاتی را کسب کنید. در این وبلاگ پاسخ همه سوال ها را پیدا خواهید کرد و اطلاعات خوبی در مورد کسب و کار بلدرچین به دست خواهید آورد.

گام دوم پرورش بلدرچین: مراحل و روش های پرورش

چقدر طول می کشد تا جوجه بلدرچین به نهایت رشد برسد؟ طول دوره تخم گذاری بلدرچین چقدر است؟ بیماری ها و حساسیت های بلدرچین کدام است؟ محل نگهداری جوجه ها کجاست؟

قبل از اقدام به خرید جوجه ها، حتما بایستی در مورد بلدرچین و نحوه رشد آن اطلاعاتی را به دست آورید. برخی از افراد با مطالعه و شرکت در کلاس های آموزشی با این پرنده چابک به خوبی آشنا می شوند. باید بدانید که پرورش بلدرچین با پرورش اردک و دیگر ماکیان تفاوت دارد. پیشنهاد می کنم قبل از سرمایه گذاری در این صنعت، مدتی را در یک کارگاه پرورش بلدرچین فعالیت کنید. با تولید کنندگان و پرورش دهندگان دیگر صحبت کنید و همه زیر و بم کار را یاد بگیرید. به این ترتیب آماده حل مشکلات احتمالی خواهید بود و به سادگی می توانید بر تولید و سرمایه خود نظارت کنید.

گام سوم پرورش بلدرچین: فروش محصول و توزیع در بازار

بازار مصرف کجاست و چگونه می خواهید محصول را به فروش رسانید؟ بدیهی است هیچ کاری بدون در نظر گرفتن بازار فروش به سودآوری نخواهد رسید. بهتر است قبل از هر اقدامی بازاریابی انجام داده و خریدار مناسب را پیدا کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد