آموزش پرورش بلدرچین | پرورش بلدرچین

آموزش پرورش بلدرچین | پرورش بلدرچین

آموزش کامل پرورش بلدرچین ، کتاب راهنمای کامل پرورش بلدرچین ،هرآنچه برای راه اندازی یک واحد پرورش بلدرچین نیازمندید
آموزش پرورش بلدرچین | پرورش بلدرچین

آموزش پرورش بلدرچین | پرورش بلدرچین

آموزش کامل پرورش بلدرچین ، کتاب راهنمای کامل پرورش بلدرچین ،هرآنچه برای راه اندازی یک واحد پرورش بلدرچین نیازمندید

دما و نور مناسب برای پرورش بلدرچین


دما و نور مناسب برای  پرورش بلدرچین چگونه است؟

بلدرچین یک موجود زنده است و نیاز به مراقبت دارد این پرنده خوش گوشت و لذیذ در طبیعت به صورت وحشی زندگی می کند و از هوای بسیار سرد گریزان است. بلدرچین ها در فصول سرد مهاجرت می کنند و به نقاط خوش آب و هوا پرواز می کنند. چنانچه می خواهید کسب و کار پرورش بلدرچین را شروع کنید باید بدانید که سالن پرورش بلدرچین باید تهویه مناسب داشته و از دمای مناسب و نور خوبی هم برخوردار باشد.

 

 

تأمین حرارت مورد نیاز بلدرچین در سالن پرورش ضروری است

منبع حرارتی و نوع سوخت در سالن پرورش بلدرچین با توجه به شرایط اقلیمی و قیمت سوخت در منطقه مشخص می شود. در کشورهای اروپایی منبع حرارتی سالن پرورش بلدرچین برای گرم کردن، برق می باشد . برق در بیشتر کشورها به نوعی ارزان ترین سوخت محسوب می شود. این در حالی است که در ایران استفاده از برق به منظور گرم کردن سالن پرورش بلدرچین بسیار پر هزینه و گران تمام می شود. چنانچه به منبع حرارتی و سوخت مناسب توجه نشود سالن دار با ضرر و زیان زیادی مواجه می شود.

با توجه به ارزان بودن سوخت گاز در کشور، بهتر است منبع حرارتی سالن پرورش بلدرچین به صورت گازی باشد. سوخت های بر پایه گاز مناسب ترین سوخت برای همه سالن می باشند و از نظر اقتصادی صرفه بیشتری دارند. تنظیم حرارت سالن یک روز قبل از ورود جوجه های بلدرچین ضروری است. سالن پرورش بلدرچین می بایست حرارتی در حدود 38 درجه سانتی گراد داشته باشد که پس از ورود جوجه ها و بعد از هفته اول رشد، این دما به صورت تدریجی هر هفته کم می شود. با توجه به محل سالن وهم دما شدن سالن با محیط، منابع حرارتی نیز خاموش خواهند شد.

یک راه تشخیص دمای مناسب برای سالن پرورش بلدرچین، بررسی رفتار جوجه هاست. جوجه ها در صورت احساس سرما به دور منبع حرارتی جمع می شوند در صورتی که اگر دما به اندازه مناسب باشد شاهد حرکت و گستردگی جوجه ها در سرتاسر سالن خواهید بود. در این حالت تجمع وجود نداشته و پراکندگی دیده می شود. هنگامی که جوجه های بلدرچین به صورت جمعی از منبع حرارتی فاصله می گیرند و در نقطه دیگری تجمع می کنند احتمال زیاد دمای سالن پرورش بلدرچین خیلی زیاد است.

نور سالن پرورش بلدرچین را تنظیم کنید

نور اصلی ترین نیاز برای جوجه ها در 3 روز اول زندگی است. به طور معمول از لامپ برای روشنایی و تأمین نور سالن پرورش بلدرچین استفاده می شود. پیشنهاد می شود از لامپ قرمز رنگ برای تأمین نور سالن استفاده شود. بلدرچین ها با رنگ قرمز احساس بهتری دارند. نور سالن در یک دوره 42 روزه باید به اندازه کافی در شبانه روز تأمین شود تا پرورش جوجه بلدرچین کامل شود.

قبل از اقدام به خرید جوجه و راه اندازی سالن پرورش بلدرچین بایستی نور محیط را بررسی کنید و در صورت لزوم بر میزان روشنایی محیط اضافه کنید. عدم نور و روشنایی کافی موجب خسارت در پرورش بلدرچین می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد